Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-includes/cache.php on line 36

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-includes/query.php on line 21

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-includes/theme.php on line 508

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-content/plugins/wassup/wassup.php on line 671

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-includes/cache.php:36) in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-content/plugins/wassup/wassup.php on line 639

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-content/plugins/wassup/wassup.php on line 720

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-content/plugins/wassup/wassup.php on line 721

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-content/plugins/wassup/wassup.php on line 722

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-content/plugins/wassup/wassup.php on line 725

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-content/plugins/wassup/wassup.php on line 726

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/extremwi/public_html/parapanta/wp-content/plugins/wassup/wassup.php on line 617
Parapanta , Paramotor - Zbor cu parapanta - Cursuri parapanta - Clubul ExtremWings Poiana Brasov

Nov 12 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Concurs parapanta Ozone Caribbean XC 2008

 Concurs parapanta Ozone Caribbean XC 2008

competitie,caraibe,parapante,xc          Organizatia XC Challenge din Caraibe care va avea loc in Republica Dominicana in februarie 17-24 va premia toti pilotii care se vor inscrie inainte de 15 noiembrie in competitie cu un tricou inscriptionat “Parapente en el Caribe” . Iar pilotii care se vor inscrie din timp in competitie vor participa la o tragere la sorti pentru inscrieri gratuite a competitiei din 2009  Ozone Caribbean XC Challenge.

Inscrierea din timp a participantilor va permite organizatorilor sa faca pregatiri  si sa faca un plan bun al desfasurari competitiei deasemenea actele de participare a concurentilor se vor face mai rapid ceea ce le va usura munca organizatorilor.

La editia urmatoare a competitiei  Caribbean XC pilotii vor beneficia de cunostintele instructorilor in 3 limbi pentru prima oara in aceasta competitie. Impreuna cu instructorul Jocky Sanderson (UK) care va fi raspunzator pentru scurtele prezentari ale concursului in engleza,pilotii experimentati  Jerome Canaud din Franta si  Daniel Crespo din Spania (Ojovolador) vor oferii sfaturi profesioniste in limba franceza si spaniola. In acest fel,pilotii veniti aproape din toate tarile vor putea sa isi imbunatateasca experianta si sa invete in aceasta competitie prietenoasa si lejera “stress-free”,accentuandule abilitatile in zborul de distanta.

Nu o rata!

informati si inscrieri la adresa: www.CaribbeanXC.com

Concurs parapanta , Ozone Caribbean , Caribbean XC , Caribbean XC 2008 , paragliding 2008 , concursuri parapanta 2008,  XC Challenge
Concurs de parapanta - Concurs parapanta Ozone Caribbean XC 2008
Parapanta - Concurs parapanta Ozone Caribbean XC 2008 - paragliding Caribbean XC 2008

No responses yet

Oct 31 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Zborul cu parapanta face furori si la Iasi

Zborul cu parapanta face furori si la Iasi

Zborul cu parapanta este noua pasiune a iesenilor. Cel mai putin costisitor mijloc de zbor si-a gasit fani si la Iasi. Desi sint numai 10 zburatori, ei se intilnesc pe dealurile din Popricani. In weekend sau concedii, impatimitii de zbor se bucura de citeva minute de libertate. Fie ca au citit intr-o revista, fie ca au vazut pe internet, tinerii au fost atrasi de noua provocare. Pentru ca la Iasi nu exista o scoala de zbor sau instructori de parapanta, majoritatea zburatorilor au invatat singuri sa minuiasca aripa.

Pionierul parapantei iesene

Printre cei 10 parapantisti ieseni se numara si Stefan Adam. Dupa ce a citit intr-o revista, el s-a decis sa incerce. „Am citit acum cinci ani intr-o revista un articol despre parapanta si mi-am dat seama ca era ceva ce-mi doream de mult. Acolo erau date si citeva site-uri de specialitate”, spune Stefan. Pe internet si-a gasit si prima „aripa”, tocmai la Bucuresti.

Practic, pentru a-si lua prima parapanta, Stefan a renuntat la o camera video, pe care i-a dat-o unui bucurestean. In schimb, a primit o parapanta de scoala. Timp de jumatate de an a fost invatacel, un amic din Piatra Neamt fiind cel care l-a invatat sa zboare. Cazaturile nu au intirziat sa apara, insa in timp Stefan a devenit unul dintre cei mai buni parapantisti din Iasi.

Cu timpul, a renuntat la dealurile din Popricani si a zburat in numeroase alte locuri din tara. „Am zburat la Vatra Dornei, Ceahlau, Costinesti, Baia Mare, Tulcea (Dealu Mare), Fagaras, Brasov, Miercurea Ciuc, Arad, iar in afara tarii doar la Chamonix, linga Mont Blanc. Cel mai sus am zburat la 2.200 metri fata de aterizare, 3.000 de metri fata de nivelul marii, iar cu paramotorul am fost la 4.100 metri fata de nivelul marii si 4.000 metri fata de decolare/aterizare”, precizeaza Stefan.

Caram parapanta cu tramvaiul

Dragos Peptanariu a invatat singur sa zboare. „Pasiunea mea e mai veche, initial ma apucasem de planor. Insa am renuntat pentru ca eram foarte ocupat cu facultatea, iar in al doilea rind pentru ca treaba mergea foarte incet la planorism. Am avut o perioada de pauza, iar apoi mi-am cumparat un avion radio-comandat. Insa cind s-a stricat, am inceput sa caut piese pentru el. Am constatat ca o piesa costa cit o parapanta”, a spus Dragos, masterand la Facultatea de Biologie.

Dupa ce a vazut citeva site-uri pe net, a decis sa invete sa zboare. Si-a cumparat de pe net o parapanta APCO SIMBA marime S (small) pentru 70-90 kg, tocmai de la Cimpia Turzii, care i-a fost trimisa prin colet postal. Prima data si-a incercat aripa la marginea cartierului Galata. „Caram parapanta cu tramvaiul, iar de la ultima statie o luam in spate. De obicei mai luam si un amic, ca sa facem cu rindul”, isi aminteste Dragos.

Tot de pe internet a invatat si ABC-ul parapantei. Ulterior a gasit pe un forum si citiva ieseni care l-au cooptat in grupul lor. „Nu am mers la concursuri, eu zbor pe linga Iasi. In functie de directia vintului, alegem si locul. Daca bate din NV, atunci zburam la Popricani, daca e din NE, la dealul Tipilesti-Letcani, SV - la Schitu Duca, iar din V, la Chircesti”, precizeaza Dragos.

Ce inseamna echipamentul

Zborul cu parapanta este simplu si poate fi invatat de oricine. „Zborul cu parapanta nu necesita aerodrom, avion pentru remorcaj, benzina. Ai luat tot aparatul de zbor in rucsac, in spate, si te sui pe deal daca vrei, iar hangarul e la tine acasa”, spune Dragos Peptanariu. Cei care doresc sa practice acest sport ar trebui sa urmeze un curs de pregatire teoretica si practica cu instructori de specialitate.

Insa, din pacate, la Iasi nu exisa instructori de parapantism, si nici un club al parapantistilor. „Pentru un club trebuie timp si bani si cineva care sa se ocupe de el. Cu scoala este aceeasi problema, nu se poate trai din asta si este destul de dificil de facut”, precizeaza Stefan Adam.

Cu toate acestea, doritorii pot urma un curs in alte orase ale tarii. La Miercurea Ciuc si la Cluj, un curs de zbor de 2 saptamini costa 250 de euro. Cei care doresc sa zboare in Paring vor scoate din buzunar 700 de euro. De asemenea, echipamentul este simplu si relativ ieftin in comparatie cu orice alt mijloc de zbor.

O parapanta la mina a doua costa aproximativ 400-600 de euro, iar una noua - 1.600-1.800 euro. De asemenea, mai trebuie achizitionate seleta (hamul in care sta parapantistul), casca, parasuta de salvare, altivariometrul (aparat care masoara altitudinea si rata de urcare/coborire) si combinezonul.

 Mai multe detalii despre zborul cu parapanta : www.extremwings.ro

Autor: Catalina COCOLOS
Data publicarii: 03/09/2007
Sursa : http://www.ziaruldeiasi.ro/

No responses yet

Oct 31 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Despre parapanta si zborul cu parapanta

Despre parapanta si zborul cu parapanta :

De cand se stie ,omul a urmarit zborul pasarilor si a tanjit sa se inalte in aer asemenea lor .Din cursa ametitoare a dezvoltarii tehnicii s-a desprins un aparat de zbor simplu,elegant si ecologic - “o aripa zburatoare”.Zborul cu parapanta se apropie , astfel de cel al pasarilor, omul si aripa devin o entitate, iar zborul nu mai e o lupta cu fortele naturii, ci un joc cu ele ,un dialog mediat direct de aer .Este un zbor de placere care implica totusi constientizarea necesitatii insusirii unor reguli de baza care reduc la minim riscurile .Accidentele sunt cauzate fie de supraestimarea capacitatii de pilotare ,fie de subestimarea conditiilor atmosferice.

Unul dintre cele mai spectaculoase sporturi ce se pot practica in toate anotimpurile este zborul cu parapanta. O parapanta este o aripa nerigida, gonflabila, care permite unei persoane ca dupa lansare sa pluteasca pe curentii de aer precum o pasare. Utilizând cele mai performante materiale aceasta îmbina siguranta unei parasute cu designul unei aripi moderne ceea ce rezulta într-un aparat de zbor foarte usor de lansat, de pilotat si de aterizat.

O scurta prezentare a celui mai nou tip de ” zbor autonom ” Zborul cu parapanta :

Parapantismul este o ramura noua a sporturilor aeriene, care ofera cea mai usoara si probabil cea mai atractiva metoda pentru oricine de a realiza stravechiul vis al zborului cu mijloace proprii. Regulile de baza sunt usor de învatat. Echipamentul este simplu, usor si relativ ieftin în comparatie cu orice alt mijloc de zbor. Cerind mai multe eforturi fizice decit, de exemplu, zborului cu avionul, parapantimul este în acelasi timp mai putin solicitant decit multe alte sporturi, de exemplu decit zborul cu deltaplanul. De fapt, decolarea cu propriile forte de pe virful unui deal sau al unui munte, dar aceasta nu are nici o legatura cu capacitatea lor de a se mentine în aer.

In acelasi timp, parapantismul se deosebeste de parasutismul clasic - în care prima etapa este o cadere libera dintr-un avion - cu toate ca parapanta se aseamana (în aparenta, dar nu ca performante sau constructie) cu parasutele de mare performanta din care de fapt provine. In cele din urma parapantismul se deosebeste si de saltul cu parasuta de pe obiecte aflate la sol (poduri înalte, cladiri).

Parapantistul se lanseaza coborind panta unui deal în viteza, în contra-curentul pantei, pina cind voalura se umfla deasupra capului sau, si îl ridica de pe suprafata pamintului. Asemanator cu deltaplanismul, parapantismul este un zbor nepropulsat, neimplicind nici una din complicatiile introduse de existenta unui motor.

In aerul linistit al diminetii sau al serii, un parapantist poate sa se lanseze facand citiva pasi pe panta unui deal si sa planeze zeci sau sute de metri pina la baza acestuia facand o aterizare lina. Si daca aceasta ar fi singura realizare a parapantistilor, ar fi în orice caz de ajuns pentru aceia dintre noi care am visat sa putem pluti într-o zi asemenea pasarilor, liber si fara încordare. Asemenea deltaplanismului, parapantismul ofera mai mult, în aerul “activ” al miezului de ziua, un parapantist cu experienta si cu o buna pregatire se poate avinta în termica ajungind cu sute de metri mai sus de punctul de plecare si sa planeze ore în sir. In acest fel, sarind din camin termic în camin termic, un parapantist antrenat poate sa strabata distante foarte lungi , aterizind la zeci de kilometri distanta fata de punctul de plecare.

Unul din cele mai importante puncte de atractie ale parapantismului este simplitatea sa, de la echipament la tehnica de zbor. “Aripa” parapantei ( parapanta ) este o tesatura de nylon sau dacron cantarind pina la 15 kg, constituita dintr-o serie de celule paralele umflate de aer, la care sunt legate o serie de fire subtiri care sustin pilotul, fiind prinse de harnasamentul acestuia. O casca usoara si alte citeva mecanisme de protectie si pilotul este gata sa decoleze. Intregul sistem va încapea într-un colt al masinii sau într-un rucsac care poate fi carat în spate cu mare usurinta.

Desigur, putine lucruri sunt atit de simple cum par la prima vedere, iar constructia unei parapante este suficient de subtila si de complexa. Finetea aerodinamica a unei parapante, chiar siguranta pilotului depind de fiecare aspect de proiectare, constructie si întretinere a acesteia. O mica eroare în proiectare sau constructie sau o reparatie incorect facuta poate sa transforme o parapanta sigura într-un obiect extrem de periculos. Pilotul trebuie, din acest motiv sa fie constient de natura complexa a proiectarii unei parapante si de extrema importanta a întretinerii corecte a acesteia. De asemenea, în timp ce primele nivele ale zborului cu parapanta sunt usor de atins zborul în conditii de ascendenta in siguranta reclama o mult mai buna stapinire a tehnicile de zbor avansate si cunostiinte de navigatie aeriana si meteorologie, în acelasi timp cu constientizarea limitelor de operare ale parapantei în conditii de ascendenta. Dar. cu toate aceste precautii parapanta ca produs finit este pentru utilizator un echipament extraordinar de simplu si elegant pentu atingerea unui scop atit de îndraznet ca zborul cu mijloace proprii.z

Parapantismul ramine de aceea, deocamdata cea mai usoara cale de a atinge acest scop, al “omului zburator”.
Parapanta, cu parapanta, parapantismul, parapantist, aripa , aer,paragliding , parapante, zbor cu parapanta, cursuri parapanta, despre parapanta, zbor cu, zborul, zbor

Descriere articol: Parapanta - Zborul cu parapanta - Cursuri de parapanta - ExtremWings - Despre zborul cu parapanta , parapantism si zbor in in Poiana Brasov

No responses yet

Oct 30 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Grid - Noua casca in stil ‘Italian’ de la ICARO

Grid - Noua casca aerodinamica pentru parapantism in stil ‘Italian’ de la ICARO

Grid ,este prima casca cu certificare E.N 966 , cu aerisire in interiorul castii.Sub fiecare grila se gasesc 3 gauri/orificii care strapung polistirenul , pentru a permite aerului din exterior ventilarea penrmanenta a castii.
Daca nu va doriti aceasta aerisire, casca are optiune de inchidere a acestor din interiorul ei .
Castile sunt disponibile in toate marimile,de la mica la mare,XX ,cu captuseala care se poate inlocui,ca la 4 fights .
Grila va fi disponibila,in curand si in configuratia JET si in 4 fights.

Mai multe informatii la : http://icaro2000.com/

Iacaro - casca parapanta 1

No responses yet

Oct 30 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Noua parapanta - U-TURN EMOTION

Noua parapanta - U-TURN EMOTION

Acest nou model ii vizeaza pe pilotii incepatori si a fost certificat cu titlul DHV1.Despre U-Turn , se spune ca indeplineste , de asemenea , cele mai mari cerinte , care sunt asteptate pentru la anul , pentru parapantistii care vor sa obtina certificarea DHV1.

Emotion , se incadreaza intre Bodyguard , curentul U-Turn , al scolii de parapantisti si Infinity II , atestarea DHV1-2 , a parapantistilor. Aceasta are o raza mai mica,in comparatie cu Bodyguard si o curbura mai mica , catre marginile aripii , pentru o mai mare rapiditate si pentru o manuire mai buna. Este echipata, de asemenea , cu sistemul AFS (SZA) (Stabilizarea Zborului Automat),care previne orice asimetrica , inca din faza initiala,dupa cum  ne spune producatorul. Este disponibila in 4 marimi.

Parapanta U-Turn Emotion

No responses yet

Oct 25 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Zborul cu parapanta este un drog

“Zborul cu parapanta este ca un drog: provoaca dependenta”

Corado, Gigi, Basti si Alin, toti din Targu-Jiu, formeaza un grup de prieteni care “zboara” cu parapanta de mai multe ori pe saptamana.

In timpul liber, merg in zona Ranca, in Muntii Parang, sau in localitatea Runcu, aflata la 20 de kilometri de Targu-Jiu, pe versantul unui munte de pe Valea Sohodolului, de unde-si iau zborul. Plutesc deasupra lumii si se simt liberi. Sus, vantul le este singurul prieten. Zborul se des-fasoara doar cu ajutorul curentilor de aer.

Dintre cei patru, Alin Olingher are experienta cea mai scurta in practicarea acestui sport. A avut parte insa de mai multe aterizari inedite. “Odata, am aterizat pe o retea electrica. Parapanta rama-sese prinsa in cabluri, iar eu eram suspendat. Localnicii s-au speriat si s-au strans repede in jurul meu. Au luat o scara si m-au ajutat sa cobor. Altadata, am aterizat in copaci, de unde am reusit sa cobor singur”, povesteste Alin.

Cei patru au amintiri placute. Gigi zambeste atunci cand isi aduce aminte ca unul dintre prietenii sai a aterizat langa o vaca, iar aceasta s-a prins in corzile parapantei si a inceput sa fuga speriata, tragandu-l dupa ea si pe barbat.

Un echipament profesional costa 3.000 de euro

Parapanta este cel mai simplu aparat de zbor, fiind confectionat din material textil. Totusi, un echipament competitiv costa in jur de 3.000 de euro. Ca sa ajunga la locul de decolare, practicantii acestui sport trebuie sa urce la o inaltime apreciabila, pentru ca zborul sa fie cat mai lung si mai frumos.

Localnicii s-au obisnuit deja cu oamenii care zboara si nu-i mai privesc ca pe niste ciudatenii. “V-am vazut cum ati zburat. Frumos zbor. Ati aterizat bine!”, le-a spus nea Gheorghe din Runcu, care se intorcea cu sapa in spate de la munca.

Sebastian Galcescu - Basti - este, deja, un zburator cu experienta. De trei ani zboara cu parapanta si cunoaste acum multe din tainele acestui sport. Este echilibrat si nu face greseli. Gheorghe Ionescu - Gigi - este cel mai batran din grup, dar este gata oricand sa traiasca la limita.

“De mic am vrut sa zbor si chiar am reusit. Imi aduc aminte ca am furat de la locul de munca al tatalui meu niste componente metalice la care am atasat o bucata de panza si am reusit sa ma inalt de la sol”. Corado Pinchis este in schimb cel mai tanar din grup, dar, in acelasi timp, si cel mai experimentat.

“Zborul cu parapanta este ca un drog: provoaca dependenta”, se pun de acord cei patru. De fiecare data cand ajung pe pamant, simt nevoia sa zboare din nou.

No responses yet

Oct 25 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Chrigel Maurer castigator pentru a treia oara in PWC ,Anja Kroll este campioana mondiala

Chrigel Maurer castigator pentru a treia oara in PWC ,iar Anja Kroll este campioana mondial

Ultimul eveniment al campionatului mondial de parapanta Paragliding World Cup tour 2007 s-a terminat sambata 20 octombrie in Tucuman Argentina unde patru probe au fost zburate in conditii slabe si dintre care doar 3 au fost validate. Desi a iesit pe locul al 10-lea in ultima competitie, Chrigel Maurer a pastrat conducerea pe care o avea inca de la primul campionat PWC(Paragliding World Cup) devenind astfel primul pilot care a castigat titlul de “top level paragliding” (pilot de prima clasa) in trei runde consecutive. Urban Valic (SLO, Mac Para Magus 5) a fost castigatorul ultimei competitii asigurandusi locul al 2-lea in clasamentul final al cupei,iar Andi Aebi (CH, Advance Omega) a iesit pe locul al 3-lea in clasamentul final dupa ce a iesit clasat pe locul 4 in runda din Argentina .
La concurentele feminine, Anja Kroll (CH, Gin Boomerang) a fost castigatoarea locului 28 in clasamentul final,cu un avantaj de peste 2000 de puncte in fata lui Ewa Wisnierska (DE, Swing Stratus) care a iesit clasata pe locul doi dupa Anja Kroll . Keiko Hiraki (JP, Axispara Mercury) a fost urmatoarea clasata.
Campionatul mondial de parapanta 2007 s-a terminat cu 23 de probe facute in jurul lumii,incepand cu Japonia dupa Spania ,Italia, Turcia si in final Argentina.
organizatorii au fost de parere ca anul acesta a fost unul pozitiv pentru PWC “unele recorduri mondiale au fost doborate in anul acesta incredibil ,in Italia distantza totala zburata de concurenti a fost peste 55.000km,si pe tot parcursul campionatului toti pilotii au zburat peste 158397km! (recordul precedent a fost realizat acum 10 ani in 1997 de 139436km).

Parapanta , paragliding word cup

Urmatorul campionat Paragliding World Cup va reveni in 2008 cu 5 evenimente :

Italia: Poggio Bustone 3 pana in 10 mai
Elvetia: Grindelwald 24 pana in 31 mai
Spania: Castejon 14 pana in 21 iunie
Bulgaria: Sopot 2 pana in 9 august
Brazilia: Castelo 27 septembrie pana in 4 octombrie

PWC top pilots 2007

1 Christian MAURER / Advance Omega - CH
2 Urban VALIC / Mac Para Magus 5 - SLN
3 Andy AEBI / Advance Omega - CH
4 Stefan WYSS / Boomerang 5 - CH
5 Aljaz VALIC / Magus 5 - SLN
6 Primoz PODOBNIK / Mercury - SLN
7 Jean Marc CARON / Niviuk Icepeak - FR
8 Andreas MALECKI / Boom 5 - DE
9 David OHLIDAL / Mercury S - CZ
10 Torsten SIEGEL / UP Targa 3 - DE

No responses yet

Oct 25 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Record de 397 km cu parapanta

Un nou record cu parapanta de 397 Km realizat de brazilianul Rafael Saladini

  Pilotul brazilian Rafael Saladini la “bordul’ unei parapante  Sol Tracer 11 a inaugurat expeditia vanatoarea de recorduri XC Nordeste 2007 cu un zbor de 397 km in linie dreapta din Quixada pana in orasul Teresina,in data de 15 octombrie. Pilotul Rafa a decolat la ora 7:45 a.m si a zburat peste 10 ore cu o viteza medie de 45 km/ora si cu o viteza maxima de 97 km/ora! altitudinea sa maxima din timpul zborului a fost de 3013 m si ascendentza maxima in termica a fost de +6,6/s.

    Pilotul a mai participat in expeditia XC din 2006 si in anul acesta s-a intors in nord-estul Braziliei cu obiectivul de a dobora recorduri si de a obtine un loc bun in clasamentul mondial OLC. Zborul sau din ziua de luni a stabilit un nou record national si continental,si este si un foarte bun inceptut pentru XC Nordeste. In anul acesta sunt 3 piloti participanti in expeditie,spre deosebire de editile trecute ei isi vor alege cele mai bune locuri pentru a decola bazati pe conditile din acea zi. Obiectivul este ca si in anii trecuti :de a seta noi recorduri de distanta pentru parapanta.  

record cu parapanta

No responses yet

Oct 25 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Variometru - Flytec 6030 - Vario Nou

Filed under altimetru, variometru, gps, vario

          Aparatul GPS/ Vario Flytec 6030 este varianta evoluata a popularului 5030. Display-ul  Flytec-ului  6030 are aceiasi rezolutie ca si modelul anterior 1/4 VGA high-res display dar intro carcasa mai aerodinamica care este cu 30% mai mica decat cea a lui 5030.
        Aparatul deasemenea are si un nou senzor de viteza care  mareste intervalul de viteza(12-180 mph!). El foloseste doua perechi de baterii AA reincarcabile.
        Dupa spusele companiei Flytec: “Sistemul inteligent al bateriei permite aparatului GPS/ Vario 6030 sa schimbe automat la cea de a doua pereche de baterii cand prima pereche este descarcata ,iar utilizatorul poate oricand inlocui bateriile cu unele universale AA alkaline daca descopera la punctul de decolare ca a uitat sa incarce bateriile.
        6030 are incorporat Bluetooth pentru conectarea la un telefon mobil pentru a urmarii traseul in timp real. El mai beneficiaza si de un card SD pentru a mari memoria de stocare si de un port USB pentru conectarea la un PC. Aparatul are o structura a meniului imbunatatita si poate fi setat in diferite limbi de utilizare.

Vario - Variometru pentru zbor FlyTech

No responses yet

Oct 25 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Noua parasuta de rezerva - Apco Guided Mayday

Cel mai nou produs din gama Mayday de parasute de rezerva pentru parapanta, este Rogallo parasuta manevrabila care permite maximul de control in cazul unor incidente( evolutie,negativa,etc). Parasuta Guided Mayday ca si celelalte modele similare de parasute de pe piata ofera o coborare usoara de 2,8 m/s cu 90 kg ,si deschidere foarte rapida cu un soc redus la deschidere. Alte avantaje mentionate de producator sunt rata de planare de ~1.5, inalta siguranta de desfacere a parasutei si o buna capacitate de filare la aterizare si la preturi exclusive de APCO. Ea a fost certificata de catre normele EN pentru o greutate maxima de 130kg si cantareste 2,9kg.

parasuta de rezerva pentru parapanta

No responses yet

Oct 24 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

primul meu zbor cu parapanta

  Primul meu zbor cu parapanta  

    Veau sa va impartasesc cum am inceput eu acest sport in contextul unei tari in care parapantismul isi are poate cea mai mare greutate, Germania (unde locuiesc si muncesc de vreo 3 ani, prin programul “greencard”).

    De zburat imi propusesem de mult, de cand eram in armata (apropo, sunt si eu locotenent, dar in rezerva :-) numai ca nu am avut nici pornirea necesara si poate nici n-am cunoscut oamenii potriviti la momentul potrivit. Poate insa ca a fost mai bine asa…

    Scoala am gasit-o pe internet, are sedii si in Germania si in Austria, mi-am zis ca e o alegere buna pentru ca voi descoperi locuri de zbor si aici si acolo.

    Parerea mea e ca metodele lor sunt bune. Mai bine de vreo 2 luni am tot batut weekend-urile drumul pana la terenurile de antrenament, in care rastimp nu m-am ridicat deloc mai mult de 10, 15 metri de la sol (primele doua zile am facut numai starturi de pe loc drept!). O saptamana in Austria a pus capat primei faze a pregatirii de pilot (ceea ce se cheama Grundausbildung, adica pregatirea de baza - dimineata antrenamente si dupa-amiaza teorie) si mi-a adus si mie bucuria primului zbor la inaltime.

    Actualmente tocmai am terminat cursurile teoretice necesare obtinerii Flugschein-ului (carnetul de zbor), urmeaza sa mai efectuez 40 de zboruri la inaltime (din care cel putin 15 in termica, cu diferenta de nivel 500-800 m) si gata! obtin permisul.

    Am pus atunci, la primul zbor, pe hartie, niste randuri pe care vrea sa vi le fac cunoscute.

    “Nu pot sa dorm. Si nu-mi dau seama de ce: sa fie sforaitul in la major al lui dragos (acompaniat din cand in cand la vioara a doua de fratele meu) sau sa fie faptul ca MAINE ZBOOOOOR!!!! Mi se-ntampla des sa nu pot dormi in Frankfurt, cand a doua zi stiu ca am antrenament si nu mai am rabdare… Aerul rece al noptii alpine ma infioara din cand in cand, umfland usor perdeaua geamului deschis, iar in mintea mea regasesc un singur gand: maine ii voi fi stapan, ii voi porunci aerului cum sa alunece pe langa mine, ii voi porunci cum sa ma poarte pe curentii lui pana la aterizare, ii voi porunci…

    Adorm. In vis parca inca mai conduc masina, drumul de 5 ore din Frankfurt pana in Austria si-a pus amprenta, inca schimb vitezele, inca accelerez pana la 200 la ora, inca depasesc o gramada de masini, si nici una nu ma depaseste pe mine.

    Suna telefonul setat cu o seara inainte sa ne trezeasca. Realizez ca am dormit putin, sper ca acest lucru sa nu afecteze abilitatile mele de “pilot innascut”, iar azi voi avea parte de zboruri excelente.

    Dupa igiena de dimineata, coboram in “sala de mese”, improvizata intr-o sufragerie spatioasa, cu geamuri mari, prin care Alpii imi arata semeti crestele, infiorandu-ma. Micul dejun e consistent, macar o sa am energie in caz ca va fi cazul sa ma “intrebuintez”. Plecam spre scoala de zbor.

    Suntem primii, dupa mine vin instructorii care deschid scoala. Asteptam pana cand vin si ceilalti elevi, in viteza mare ni se repartizeaza echipament pe masura. Voi zbura cu un UP Boogie, o parapanta de incepatori, arata foarte bine. Plecam toti cu masinile spre terenul de aterizare unde ni se dau instructiunile necesare: Acolo sus facem rotirile de coborare, aici jos apreciem cand sa ne inscriem la aterizare, totdeauna tinem cont de vant, trebuie sa aterizam cu vant din fata.

    Taxiul a sosit, punem toate aripile in remorca si urcam in minibus. Drumul pana la telescaun e destul de lung, si inca recapitulez mental ce am invatat pana acum. Odata ajunsi, cumparam bilete (pretul mare ma cam ustura la buzunar, dar ce nu fac eu pentru sportul asta…). Ocup un scaun, doar eu cu parapanta, si ma astept sa ajung cat mai curand sus. Daca mi s-a parut ca am urcat mult cu taxiul, atunci drumul cu telescaunul dureaza o vesnicie, desi nu ma abtin sa inchid ochii si sa ascult greierii sau lacustele acelea, care faceau o harmalaie teribila (in orice caz mult mai placuta decat corul de sforaituri de care am avut parte azi noapte) si sa savurez alte zgomote ale naturii. Totusi deschid ochii, sa nu adorm (slaba sansa, la ce puls aveam) si intorc capul spre vale.

    De vis. Privelistea ma infioara, Alpii mi se arata din ce in ce mai mult, pe masura ce urc, in toata maretia lor, creste si varfuri superbe incep incet incet sa apara in spate, locul de aterizare de jos devine din ce in ce mai mic si mai nesemnificativ… De la statia de telescaun mai urcam vreo doua sute de metri (asta cu echipamentul in spate) si ajung gafaind (trebuie sa mai fac ceva sport, conditia mea fizica lasa de dorit) la locul de decolare. In timp ce astept sa-mi vina randul privesc cum primii piloti decoleaza, imi zic ca e simplu si-mi stapanesc pe cat posibil emotiile care incep sa se amplifice. Momentul soseste, imi desfasor parapanta pe iarba, imi imbrac seleta, introduc capetele suspantelor in carabine.

    André e un instructor bun. Stie ca e primul meu zbor la inaltime si imi face curaj. “Vei vedea, e simplu, asculti in radio instructiunile noastre”. Imi verifica de 2-3 ori echipamentul, totul e in regula, Astept sa decoleze pilotii din fata mea. Aproape ca-mi simt inima batand sa-mi sara din piept, astept cu nerabdare comanda “Start Frei!” (startul liber).. care vine…

    Imi iau avant, ridic parapanta in aer, decolez! De nedescris ce simt acum; Sentimentele imi inunda creierul, aud ca un ecou instructiunile rostite calm, inspirand incredere, si pe care le execut automat; virez stanga, dreapta, ma inscriu pe traiectoria corecta. 50 de metri diferenta de nivel. Tin parapanta franata, incerc sa inaintez cat mai incet, de parca nu vreau sa dau drumul acestei minuni. 150 de metri. Arunc ochii in stanga si in dreapta, satucele acelea mi se par de jucarie, parca ma uit pe o macheta in miniatura. Sunt singur, aici sus, legat cu niste suspante de un “obiect” construit dintr-un material ca de fas, si desi parapanta imi pare atat de fragila, ma simt atat de puternic…

    Diferenta de nivel creste ametitor. Ajung practic deasupra platoului, la 5, 6 sute de metri inaltime si de aici vad in toata splendoarea ei valea Lech-ului (un raulet de munte, cu apa de cristal si rece gheata); vad pe rand satele mici (nu mai mult de 2, 3 sute de localnici fiecare) insiruite pe drum ca o salba; drumul serpuind pe care furnici mici se deplaseaza; Alpii ce stau parca de straja, aparand eroic valea asta calda, avand ei grija sa nu i se intample cumva ceva; soarele care incepe sa inunde valea, facand umbra sa dispara din ce in ce mai mult, ridicand in aer un abur abia perceptibil, pe care-l simt si eu aici, sus, incalzindu-mi fata.

    In radio il aud pe Radco, instructorul de aterizare, care zice ca-mi face cu mana, desi eu nu vad decat un punct portocaliu contrastand cu verdele ierbii. Si Radco e un instructor, bun, vocea calma si modul in care imi lauda zborul efectuat pana acum imi inspira incredere, facand frica sau nesiguranta sa dispara, si sa faca loc mai departe sentimentelor “pozitive”. Imi vine sa chiui, aproape ca o fac, insa glasul meu gatuit de emotie nu ma asculta; ce mai conteaza, aproape in tot creierul meu e un chiuit continuu, savurez cu intensitate fiecare secunda in aer; incerc sa-mi explic un tremur foarte slab al mainilor agatate de comenzi: sa fie totusi vantul care bate destul de puternic aici sus? sau emotia? sau amandoua? Ma controlez si ascult atent instructiunile de aterizare.

    Deasupra terenului de aterizare trebuie sa fac o spirala, sa incep descinderea. Acest lucru imi permite sa vad cu incetinitorul, roata imprejur, tot peisajul, si sa savurez ultimele clipe de zbor. Sunt la vreo
    50-100 de metri de pamant, ma inscriu in zbor paralel cu traiectoria de aterizare, un viraj la stanga, inca unul, am vantul din fata, totul e ok, trag incet de comenzi.

    Punct. Aterizare reusita, Radco ma felicita, comenteaza zborul meu, abia ca-l aud, ca intr-un ecou de departe, sunt inca sub impresia zborului. Ba chiar dureaza vreo 5 minute sa-mi revin din vis, sa ma ancorez in realitate, sa incep sa disting voci, sa aud din nou zgomotul de fond al masinilor de pe strada, sa reactionez la intrebarile lui Dragos sau Paul…

    Un prim zbor care a durat vreo 10-15 minute, care insa pentru mine a trecut prea repede. Si nu simt acum decat un singur lucru: vreau din nou! Imi impachetez parapanta si astept nerabdator taxiul, sa ma duca iar la telescaun.”

Primul meu zbor cu parapanta de Adi Ghinet (adig33@yahoo.com)
Impresiile primului zbor cu parapanta, Austria

    Articol preluat de pe www.aviatia.ro.

No responses yet

Oct 24 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Locuri de zbor cu parapanta diverse

Locuri de zbor cu parapanta
Budeasa, loc cu decolare pe SW de la 75m, se ajunge la altitudinea de 400-500m, zbor in termodinamica, nerecomandat incepatorilor.

Piatra Craiului, mai multe zone cu decolare pe NW si SE de o parte si de alta al Pietrei Craiului. Se zboara la altitudini de peste 2500m cu diferite zone de aterizare: la cabana Garofita (pe panta de NW) (sau pe SE le refugiul din Grind) – recomandat celor avansati.

Valea Stanii – loc de scoala cu deal de 40m cu decolare orientata pe S.

Dealul Sasului – pe drumul dintre Pitesti – Brasov deasupra satului Podul Dambovitei, loc orientat pe SE, S cu decolare de la 800m se zboara deasupra satului .

Priseaca – loc cu acces din satul cu acelasi nume situat pe drumul dintre Cimpulung si Tirgoviste la 10 km de combinatul de ciment de la Cimpulung. Locul este inccesibil cu o masina normala, insa se poate beneficia de ajutorul satenilor care au acele 4/4 manufacturate de ei insisi la un pret rezonabil. Decolarea se face pe S de la o altitudine de aprox 1500m cu locuri de aterizare in sat.

Cota 2000 – de pe Transfagarasan (pe partea Argesului) zona cu decolare orientata pe S – se decoleaza de la cabana cu acelasi nume (Cota 2000) dinainte de tunelul ce leaga cele doua judete. Nerecomandat incepatorilor. Acesasta zona poate fi legata usor de Balea Lac in caz ca vantul bate din directie opusa.

Material furnizat de Octavian Ciortan

No responses yet

Oct 24 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Zborul cu parapanta - Poiana Brasov

Inaltimea  de 1.799 m , conditiile meteo si de vant  optime, privelisti fantastice vazute de la o inaltime de 600-800 m fac din zona Poiana Brasov - Masivul Postavaru, unul dintre cele mai frumoase  locuri de zbor cu parapanta din tara.

Zborul cu un pilot instructor autorizat si experimentat, in conditii de siguranta maxima, din varful Postavaru (1.799 m) iti ofera o fantastica experienta de 15-20 minute de zbor deasupra privelistii incantatoare a zonei montane Postavaru.

Zborul in tandem este o alternativa sigura si placuta pentru ca toti cei ce doresc sa experimenteze emotiile si senzatiile zborului liber fara a parcurge un proces lung de invatare si antrenamente. Spre deosebire de zborul solo, zborul in tandem nu necesita decat o scurta informare de aproximativ 10 minute inainte ca tu sa te afli pentru prima oara in aer.

Suntem gata  sa oferim un zbor cu parapanta tuturor acelora care doresc sa experimenteze desprinderea de sol si sa vada lumea dintr-o perspectiva absolut inedita, o imagine asupra lumii pe care pana acum o aveau doar pasarile!

Ce trebuie sa faci pentru a zbura?….

Trebuie doar sa te inscrii la un zbor in tandem si ti se va oferi o experienta care nu se numara printre acelea pe care le vei uita in scurt timp.

Pilotul iti va da cateva indicatii legate  de ceea ce  trebuie sa faci si te va echipa pentru zbor. Dupa ce te-ai echipat si ai toate informatiile necesare primului zbor, nu ai altceva de facut decat sa incepi sa alergi la comanda pilotului tau iar dupa cativa pasi te vei afla printre nori intr-un loc pe care intotdeauna l-ai putut  privi doar din departare.

In aer stai la fel de comod ca si in fotoliu acasa si deoarece nu trebuie sa faci nimic te poti relaxa si bucura de priveliste. Mainile tale sunt libere, daca vrei poti sa faci fotografii sau poti vorbi cu o statie de emisie-receptie cu cei care te asteapta la sol pentru a le impartasi senzatiile care le traiesti. La aterizare tot ceea ce trebuie sa faci este sa te apleci in fata si odata cu manevrele de aterizare ale pilotului sa pui picioarele pe sol.

Pentru acest tip de zbor, noi folosim:

- parapante concepute special zborului in tandem pentru a putea sustine greutatea a 2 piloti . Fiecare pilot are propria seleta acestea fiind legate intre ele de distantiere si carabe.

- piloti profesionisti cu o experienta vasta de zbor

Deasemenea va putem filma si inregistra intregul zbor pe orice format : VHS, AVI, MPEG

Te asteptam sa traim alaturi de tine senzatii si emotii unice specifice primului tau zbor!

Contacteaza-ne astazi pentru a te programa la un zbor in tandem la www.extremwings.ro

Mai multe informatii despre parapanta si zborul cu parapanta gasiti pe site-ul Scolii si clubului de zbor cu parapanta ExtremWing Brasov - Poiana Brasov  www.extremwings.ro 

No responses yet

Oct 24 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Parapanta - cu si despre parapanta

Parapanta

O parapantă este o aripă nerigidă, gonflabilă care permite unei persoane ca după  lansare să plutească pe curenţii de aer precum o pasăre. Utilizând cele mai performante materiale aceasta îmbină siguranţa unei paraşute cu designul unei aripi moderne ceea ce rezultă într-un aparat de zbor foarte uşor de lansat, de pilotat şi de aterizat. 
Parapanta cântăreşte în jur de 5-7 kg , se poate pregătii de zbor în 5 minute şi încape intr-un sac!

Pilotul este “prins” agăţat într-un scaun (seleta) în poziţie şezând şi suspendat printr-o serie de linii (suspante).        
Parapanta este lansată şi pilotată cu ajutorul unor combinaţii între comenzi, chingi  şi miscări ale corpului de schimabre a centrului greutăţii.

Zborul în tandem este o alternativă sigură şi plăcută pentru că toţi cei ce doresc să experimenteze emoţiile şi senzaţiile zborului liber fără a parcurge un proces lung de învăţare şi antrenamente. Spre deosebire de zborul solo, zborul în tandem nu necesită decât o scurtă informare de aproximativ 10 minute înainte ca tu să te afli pentru prima oară în aer.

Suntem gata  să oferim un zbor cu parapanta tuturor acelora care doresc să experimenteze desprinderea de sol şi să vadă lumea dintr-o perspectivă absolut inedită, o imagine asupra lumii pe care până acum o aveau doar păsările!
Ce trebuie să faci pentru a zbura?….

Trebuie doar să te înscrii la un zbor în tandem şi ţi se va oferi o experienţă care nu se numără printre acelea pe care le vei uita în scurt timp.
Pilotul îţi va da câteva indicaţii legate  de ceea ce  trebuie să faci şi te va echipa pentru zbor. După ce te-ai echipat şi ai toate informaţiile necesare primului zbor, nu ai altceva de făcut decât să începi să alergi la comanda pilotului tău iar dupa câţiva paşi te vei afla printre nori într-un loc pe care întotdeauna l-ai putut  privi doar din depărtare. 

În aer stai la fel de comod ca şi în fotoliu acasă şi deoarece nu trebuie să faci nimic te poti relaxa şi bucura de privelişte. Mâinile tale sunt libere, dacă vrei poţi să faci fotografii sau poţi vorbi cu o staţie de emisie-recepţie cu cei care te asteaptă la sol pentru a le împărtăşi senzaţiile care le trăieşti. La aterizare tot ceea ce trebuie să faci este să te apleci în faţă şi odată cu manevrele de aterizare ale pilotului să pui picioarele pe sol.

Mai multe informatii despre parapanta si zborul cu parapanta gasiti pe site-ul Scolii si clubului de zbor cu parapanta ExtremWing Brasov - Poiana Brasov  www.extrewings.ro

Preluat din : http://www.sfaturimedicale.ro/

No responses yet

Oct 24 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Interviu cu Andrei Merticaru

Topic: Parapanta

INTERVIU CU ANDREI MERTICARU

Andrei are 30 ani. De profesie este inginer de aviatie. A urmat cursurile Aeroclubului Roman pentru pilotaj sportiv. Pasionat de zbor de cand se stie…

De cand te stiu, te-a pasionat zborul. Cand te-ai hotarat sa incerci parapanta?

Dupa facultate, varsta critica.

De cate ori te-ai dat cu parapanta pana acum?

Cateva zeci.

Exista locuri in care poti sa inchiriezi? Ne poti spune cateva locatii si cum anume se procedeaza?

Afacerea se face inaintea plecarii, de exemplu prin contactarea instructorilor autorizati. La acestia se ajunge prin cunostinte, sau ii gasesti prin medii specifice (de exemplu revista Top Gun)

Cam cat costa o inchiriere?

Am pierdut contactul, << 100 USD ar trebui sa fie arhisuficient, depinde mult de conditii, ex. se inchiriaza doar parapanta sau si instructorul pentru zbor in dubla, tine cont si de transportul la locatia pentru zbor, alte cheltuieli

Cat timp dureaza un zbor pentru “entry-level”?

Cateva minute. Oricum, la inceput, aceste minute ti se par o vesnicie…

Cum trebuie sa te pregatesti inaintea unui astfel de zbor, fizic si psihic? E nevoie de vreo pregatire? Imbracaminte speciala?

Imbracaminte sport, usoara, protectie la vant (sinuzite etc.), hidratare. Pregatire? Cei cu probleme de inima/mobilitate/cognitive/psihice sa se abtina; in principiu cei apti de zbor in general sunt apti si pentru parapanta.

Sunt oameni care-si cumpara echipament de parapanta pentru uzul lor personal?

Sigur. Nu am valori exacte, dar un echipament nou poate urca la 4-5000 dolari: aripa, hamuri, scaun, etc. La mana a doua, de pe la instructori, iese mai ieftin…

Ce conditii atmosferice si de mediu sunt necesare pentru practicarea parapantei?

In principiu vreme frumoasa, vant scazut-moderat. Locatia trebuie aleasa cu grija. Se cauta terenuri insorite, pentru curenti. In principiu, pornesti de pe o panta…Daca ai vant, te poti ridica si de pe campie, dar nu prea se recomanda pentru incepatori.

Nu prea am auzit de accidente cu parapanta. Totusi, care ar fi riscurile?

Exista riscuri mari, iar accidente au fost destule din pacate. Ex. daca parapanta se “inchide” in zbor (pierde portanta) e foarte rau. Unii se echipeaza cu parasuta de rezerva. Oricum, aterizarea poate fi uneori dura, depinde mult de indemanare si practica.

Preluat din : http://www.hypersport.ro/

No responses yet

Oct 24 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

A zburat cu parapanta 500 de km

A zburat 500 km cu parapanta

Un roman a surprins o lume intreaga la concursul international Red Bull X-Alps. Toma Coconea (32 de ani), din Brasov, a zburat 500 km cu parapanta deasupra Alpilor. Decolarea a avut loc in oraselul austriac Dachstein, iar aterizarea in MT Gros din Monaco.

Toma Coconea a inceput sa se antreneze cu parapanta in anul 1991, in Parang. Anul acesta, la concursul Red Bull X-Alps, care a durat 15 zile, romanul ne-a demonstrat ca e un sportiv exceptional, reusind o performanta uimitoare.

“Am mers prin Alpi peste 1.000 de kilometri pe jos si aproape 500 de kilometri cu parapanta. M-am clasat pe locul 2 din 30 de concurenti veniti din toate colturile Europei. Locul 1 a fost ocupat de Alex Hofer, care a avut si un mic avantaj pentru ca este din Elvetia si a fost pe teren propriu. Eu sunt foarte multumit de rezultatul meu”, spune Toma. Reusita reprezinta, pe langa locul secund in Europa, un nou record national la zborul cu parapanta.

Pe parcursul concursului a dormit in jur de 15 ore in 6 zile si a rupt o multime de pantofi de sport. Au fost zile in care nu a dormit absolut deloc ca sa prinda avans. Un astfel de traseu necesita multa forta, daruire si rabdare.

“Au fost si momente grele, cand oboseala isi spunea cuvantul. Atunci trebuie sa dai o lupta psihica cu durerea pe care e musai sa o invingi. Eu ma gandeam la ceva frumos, la parintii mei, la gustul victoriei, la anii de antrenament si ma remontam”, mai spune Coconea.

A fost cel mai popular concurent

Spre mandria delegatiei romane, Toma a avut cea mai mare popularitate din concurs. A fost de la inceput favorit in preferintele spectatorilor, iar faptul ca provine dintr-o tara est-europeana nu a avut nici o importanta. “Elvetienii vorbeau foarte frumos despre Romania si ma bucur ca prin aceasta reusita numele tarii mele a fost pe buzele tuturor”, a spus campionul roman.

Dupa incheierea concursului, Toma nu si-a luat concediu, asa cum s-ar fi cuvenit, ci a plecat in Parang pentru noi antrenamente. Nu de alta, dar vrea cu orice pret ca anul viitor sa ocupe pozitia fruntasa.

No responses yet

Oct 24 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Parapanta - Aventuri la inaltime

PARAPANTA…AVENTURA LA INALTIME

Sentimentul zborului liber nu poate fi descris în cuvinte el trebuie încercat de fiecare. Sentimentul zborului este aproape imposibil de descris, unii avînd o deosebita placere de a zbura ca pasarile, privind la uimitoarele privelisti ce se desfasoara sub ei.

Zborul cu parapanta a inceput cind pionierii parasutismului care zburau si cu deltaplanul au inceput sa experimenteze lansarea cu parasuta de pe coastele abrupte ale dealurilor, aici s-a nascut acest sport. De la acele zile ale pionieratului indraznet si pina astazi acest sport a evoluat pîna la a fi acum cea mai usora forma de zbor.

Bagajul zburatorului încape într-un rucsac si cîntareste aproximativ 10 kg. Odata ajunsi în vîrful unui deal îti întinzi aripa, îti verifici echipamentul, tragi usor aripa deasupra capului si pasesti înainte peste vîrful dealului. Zburatorii moderni sînt acum în siguranta iar performantele lor sînt excelente. Un pilot priceput poate atinge înaltimi de peste 1300 m si poate zbura mai multi km utilizind numai curenti calzi pentru a sta în aer.

Pentru a practica cu bune rezultate si in deplina siguranta acest sport, este recomandabil sa urmezi un curs de pregatire cu instructori care practica acest gen de sport. Cursurile sint, in general, practice si teoretice. In cadrul acestor cursuri ai sa inveti: lectii de aerodinamica, meteorologie, tehnica de pilotaj, echipamentul de zbor, zborul si manevrele din timpul zborului.

Cursurile practice vor cuprinde in mod obligatoriu zboruri si sarituri cu parapanta, la inceput de la inaltimi mai mici, continuind cu sarituri de la inaltimi din ce in ce mai mari.

No responses yet

Oct 24 2007

Profile Image of ParaDream
ParaDream

Clopotiva - loc de zbor cu parapanta

Clopotiva:

Orientare: N, NV, NE
Diferenta de nivel: 640 m
Descriere:

Primul loc de decolare se afla la o diferenta de nivel de 450 de metri deasupra locului de aterizare, sau numai 400 deasupra locului de aterizare pentru pilotii incepatori. Este usor de reperat, deoarece se afla pe un platou in imediata apropiere a intrarii din “Poarta muntelui”, dupa ce trecem de o pereche de sine care traverseaza drumul. Deschiderea este spre N, NE cu posibilitate de a decola si spre NV. Panta nu este prea lunga (aproximativ 30 de metri) insa suficienta pentru decolare. Terenul este relativ scurt, se termina cu o mica faleza de 15 metri. Atentie la firele de curent care sunt cu inca 50 de metri mai in fata si cam tot cu atat mai jos. Inca nu au fost accidente cu zburatori in aceasta zona.

Cel de-al doilea loc de decolare este situat la capatul drumului auto (se poate urca cu orice masina), dupa care mai mergem vreo suta de metri si iata-ne ajunsi. Aceasta panta pote fi folosita simultan de mai multi piloti, este foarte larga si foarte lunga. Diferenta de nivel fata de terenul de aterizare este de circa 640 de metri, iar fata de pajistea recomandata incepatorilor 580-600 de metri. Deschiderea locului este identica cu cea de la “Poarta muntelui”, adica N, NE cu posibilitate de decolare si spre NV.

Locul este magnific, iar despre peisaj sa zicem scenic ar fi prea putin. Nu ramane decat sa-l incercati. Posibilitate declansarilor termice este maxima, in fata avem o cimpie deschisa, iar in zilele insorite “pompeza” din vale o minunatie de curent ascendent. De asemenea pentru cei care doresc sa faca zbor in distanta terenul este ideal. Avantaje: acces usor la locurile de decolare, termodinamica in orice zi insorita, posibilitate de zbor la distanta. Panta poate fi folosita si de pilotii incepatori ca prima panta cu diferenta mare de nivel dupa ce au invatat regulile zborului la panta, si au experienta zborului de la pante mai mici.

Ca pentru orice loc montan, recomand ca incepatorii sa ramina la sol intre orele 12-16 cand activitatea termica este maxima si sa fie sub monitorizarea instructorului de zbor. Dezavantaje: deschiderea redusa la decolare (intre NV si NE), in zilele cu plafon de nori, cind activitatea termica este redusa. (Mircea Iorga)

(text preluat de pe situl www.parapanta.ro)

No responses yet